Wszystko, czego warto dowiedzieć się o SEO Kraków, uzyskasz na seo4.net.
Firmy lub administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samemu. Nie dysponując kwalifikacjami w obszarze SEO i nie śledząc systematycznie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – najważniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam też eksperci od kreatywnego pisania, kampanii Google Ads, kodowania oraz grafiki, którzy służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Postaw na transparentną oraz pewną agencję SEO
Agencji SEO w Polsce jest sporo. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może bez trudu zaprezentować szerokie portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę warto zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi zadaniami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są transparentne: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich następstwa.
Następny ważki aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta artykułach czy usługach, które zamierza wypromować.
Co o agencji SEO świadczy system rozliczenia jaki proponuje?
Z nieufnością warto podejść do firm SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top5). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny sposób rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym ryzykiem – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, więc solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele mniejsze.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]