Centrala telefoniczna

Liderami rynku centralek telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które mają duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny nawet najbardziej wymagającego biura.

Centrale telefoniczne – czy są niezbędne?

Centrala telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć pracę instytucji oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Wszystkie centralki telefoniczne umożliwiają przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnątrz przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w obrębie centralki) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na odcięciu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centralka zezwala na przyznanie każdemu abonentowi wewnętrznego numeru dozwolonego, który zezwala na wykonywanie rozmów zewnętrznych. Posiada również taryfikację połączeń, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu istnieje możliwość sprawdzenia takich danych jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.