Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Po więcej szczegółów o strony internetowe pozycjonowanie zajrzyj tutaj

Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Śródmieście”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie może konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– obuwie puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara,
– telefon LG Q60 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne w szczególności dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Tłusty Czwartek czy koncert znanego zespołu. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]